Jergović Miljenko, Historijska čitanka

S obzirom da spadam u one koji još nisu naišli na Jergovićevu lošu knjigu, nije nikakvo čudo da kad sam spazio ovaj naslov u zagrebačkom Mercatoneu nisam dvaput razmišljao kupiti ili ne.

Čudo je da nisam kupio i drugi dio.

Imam ispriku jer ga Mercatone nije imao, a ja sam ubrzo letio natrag, pa nije bilo vremena za traganje po zagrebačkim knjižarama.

I još je čudo da je ova knjiga dugo stajala na polici (čak ju je i gospođa pročitala prije mene, a to se inače jako rijetko dešava), ali i tu imam ispriku, jer sam čvrsto odlučio da ću prvo dovršiti započeto ... imao sam jedno brdo započetih knjiga ...

Dakle neću pretjerano hvaliti, ali ova je knjiga još jedna u nizu fenomenalnih. Znam da ispada da sam nekritičan, ali ... kako taj čovjek piše ...

Pa još ova knjiga koja prepričava milion detalja koji su mi tako poznati. Iako u Sarajevu nikad nisam bio, iako sam nešto mlađi. Iako sam iz onog napuhanog Zagreba ...

No, kad se prisjetiš nekih stvari kao što su Gringo sokovi koji su se lizali s dlana, Eurokrem, sličice nogometaša iz Gornjeg Milanovca s kojima smo se i mi "kockali", opčinjenost Zmajevim gnijezdom, šećerna tabla i cockta - to odurno piće koje je nadomještalo nenadomjestivo ...

Ako imate manje od 30, vjerovatno nemate pojma o čemu ja to pričam. Uzmite knjigu pa će vam gospon Jergović dočarati nešto od toga onako kako samo on to zna...

Ako imate više od 30 onda se možda nekih od ovih stvari sjećate s onim sjetno-tužnim osmijehom s kojim se ljudi obično sjećaju djetinjstva kad je svijet izgledao ogroman a vrijeme do odrastanja nedopustivo dugačkim. Uzmite knjigu pa se prisjetite kako je to vrijeme živio jedan dječak u jednom drugom gradu. Naoko posve različito, a prečesto tako slično...

No comments: